HRVATSKA UDRUGA BRODARA MARE NOSTRUM

Događanja

 

23.12.2020

Sretan Božić i nova 2021. godina!

22.12.2020

Istraživanje intenziteta ugljika sa trajekata

Omjer emisija trajekta je velik s obzirom na broj tih brodova. Polovica europskih emisija trajekta potječe iz Sredozemlja što je sukladno većem broju brodova koji plove na tom području. Koji čimbenici utječu na intenzitet ugljika i energetsku učinkovitost trajekta? Uvide i vizije donosi  studija koju je zaklada CMCC realizirala u okviru aktivnosti projekta GUTTA.

Ublažavanje klimatskih promjena zahtijeva smanjenje emisija svih sektora, uključujući i brodarstvo. Europska unija postavila je ambiciozne ciljeve kako bi to postigla. Uredba (EU) 2015/757 o praćenju emisija ugljikova dioksida iz pomorskog prometa, izvješćivanju o njima i njihovoj verifikaciji te o izmjeni Direktive 2009/16/EZ, doprinosi prikupljanjem podataka o emisiji CO2 sa svih plovila iznad 5.000 GT koja pristaju u lukama unutar Europskog gospodarskog prostora.

Na ovom području trajekti predstavljaju samo 3% svih plovila. Međutim, u 2018. godini činili su 10% emisija CO2 sa svih brodova u EU-MRV. Zašto je ugljični otisak trajekata tako velik? Je li to povezano s morem ili navigacijskim uvjetima? Ili možda nekim karakteristikama plovila?

CMCC studija predstavljena je prošlog lipnja tijekom 21. Međunarodne konferencije IEEE o upravljanju mobilnim podacima, a realizirana je u okviru aktivnosti GUTTA projekta u kojem istražuje ovo pitanje pritom pružajući nove uvide i vizije.

Analiza, koju je predvodio g. Gianandrea Mannarini, viši znanstvenik iz zaklade CMCC, istražuje razne pokazatelje energetske učinkovitosti. Rezultati su istaknuli neke ključne čimbenike koje treba uzeti u obzir pri procjeni emisije CO2 i energetske učinkovitosti brodova, kao što su: godina izgradnje i duljina trajekta, brzina, vrsta goriva koje se koristi. Georeferencirani podaci korišteni u studiji pružili su dodatne informacije o zemljopisnoj raspodjeli emisija trajekta.

Otprilike polovica emisija s europskih trajekata koncentrirana je u Sredozemlju, vjerojatno zbog većeg broja brodova prisutnih u ovom moru. S druge strane, čini se da prosječno valovno stanje nema presudnu ulogu; ulazeći u detalje, studija ističe slabu korelaciju između emisije CO2 po satu službe i stanja mora (značajna visina valova u kojima trajekt radi); ova korelacija raste malo samo za najmanje trajekte (odnosno manje od 120 metara duljine).

Istraživači su također istražili koji čimbenici utječu na intenzitet ugljika trajekata, definiranih kao količina emisija CO2 po jedinici transportnog rada i otkrili su veliku varijabilnost rezultata. „Na ovu varijabilnost utječu mnogi čimbenici“, objašnjava Gianandrea Mannarini, „poput veličine i starosti trajekta, pogonskog sustava i drugih karakteristika poput broja vozila, kabina i ostalih usluga za putnike. Međutim, morat ćemo koristiti podatke iz prijašnjih godina kako bismo bolje analizirali učinke trajekata u pogledu emisija”.

U određenom smislu, energetska učinkovitost odražava starost trajekta i trend posljednjih desetljeća da se grade brodovi sve veće veličine. "Podaci", zaključuje Mannarini, "govore nam da su neki od najugljičnijih brodova izgrađeni u posljednjih dvadeset godina. Veća količina i kvaliteta podataka o brodskim emisijama po mogućnosti na razini pojedinačnih putovanja, omogućila bi bolju procjenu, što je prvi korak za pravilno informiranje međunarodnih politika i standarda usmjerenih na smanjenje intenziteta ugljika i apsolutnih emisija ".

Izvor: CMCC

18.12.2020

Zeleni amonijak kao brodsko gorivo: izazovi i mogućnosti

Hydrogen Europe webinar Amonijak kao brodsko gorivo: izazovi i mogućnosti

Dana 16. prosinca 2020. ravnatelj HUB Mare nostrum, Sandro Vidas učestvovao je na webinaru Amonijak kao brodsko gorivo: izazovi i mogućnosti.

Amonijak je gorivo na bazi vodika koje se može koristiti u određenim gorivim člancima ili gorivo za izravno izgaranje u motorima s unutarnjim izgaranjem. Prema alatu za usporedbu Hydrogen Europe, smatra se vrlo obećavajućom opcijom, uglavnom za veće brodove u prekooceanskoj plovidbi. Amonijak je zanimljiv slučaj među opcijama e-goriva, ne samo zato što je jedino gorivo koje ne sadrži ugljik, već i zato što se već proizvodi na globalnoj razini u velikim količinama, što bi moglo ubrzati tranziciju brodarstva prema dekarbonizaciji od 55% CO2 emisija do 2030. godine.

Govornici i teme na webinaru:

• Tristan Smith, UMAS - Procjene usporedne ekonomije zelenog vodika i zelenog amonijaka kao brodskih goriva, te šire povezanosti gospodarstva vodika i amonijaka i energetskog sustava

• Rob Stevens, Yara International – Proizvodnja zelenog amonijaka

• Frederik Van Nuffel, Exmar - Brodski prijevoz amonijaka

• Julia Hanson, IVL Švedski institut za zaštitu okoliša - Amonijak i vodik iz perspektive sustava

• Kjeld Aabo, MAN Energy rješenja, otključavanje potencijala amonijaka za isporuku: dvotaktni amonijačni motor

 • Paul Davies, Lloyd’s Register - Korištenje amonijaka kao goriva: regulatorni aspekti

 • Bernt Skeie, Prototech - Inicijativa ShipFC: norveški projekt preuređenja morskog broda u pogon na amonijak

17.12.2020

Green Shipping Expert Group

Dana 16. prosinca 2020. održana je sjednica Ekspertne skupine za zeleno pomorstvo, Green Shipping Expert Group (GSEG), u čijem radu je sudjelovao ravnatelj HUB Mare Nostrum, Sandro Vidas. GSEG skupinu čini četrdeset stručnjaka za provedbu programa Zero Emission Waterbourne Transport  - Pomorski i vodeni prijevoz s nula emisija.

GSEG će dati preporuke Europskoj komisiji u vezi sa smjernicama prema vodenom transportu s nula emisija, u smislu definiranja prioriteta za istraživanje i razvoj, potrebnih politika, propisa kao i investicijskih prioriteta. Aktivnosti GSEG će se nastaviti i nakon trajanja projekta, praćenjem i procjenom provedbe definirane strategije za postizanje novogradnji sa smanjenim brodskim emisijama za 55% do 2030. godine, sukladno ciljevima Europske Komisije.

 

16.12.2020

97. sjednica Skupštine HUB Mare Nostrum

Na sjednici se raspravljalo o slijedećim točkama dnevnog reda:

  • Stanje na brodarskom tržištu i utjecaj pandemije COVID-19 na poslovanje članica,
  • Priznavanje svjedodžbi non EU pomoraca,
  • Program i Pravilnik sufinanciranja ukrcaja vježbenika u 2021. godini,
  • Status pregovora NKU – ključne razlike u stajalištima pregovaračkih strana,
  • Program mentalnog zdravlja pomoraca,
  • Program rada  Udruge za 2021. godinu,
  • i dr.

Predsjednik i članovi Skupštine su se zahvalili pomoćniku ministra i Ministarstvu na suradnji tokom 2020. godine.

1 do 5 od 206 događanja Sljedeća Zadnja

Najave i obavijesti

Sretan Božić i nova 2021. godina!

23.12.2020

Istraživanje intenziteta ugljika sa trajekata

Omjer emisija trajekta je velik s obzirom na broj tih brodova. Polovica europskih emisija trajekta potječe iz Sredozemlja što je sukladno većem broju brodova koji plove na tom području. Koji čimbenici utječu na intenzitet ugljika i energetsku učinkovitost trajekta? Uvide i vizije donosi  studija koju je vodeći partner CMCC realizirao u okviru aktivnosti projekta GUTTA zajedno s projektnim partnerom - Hrvatskom udrugom brodara Mare Nostrum i ostalim dionicima i partnerima..

22.12.2020

Zeleni amonijak kao brodsko gorivo: izazovi i mogućnosti

Amonijak je gorivo na bazi vodika koje se može koristiti u određenim gorivim člancima ili gorivo za izravno izgaranje u motorima s unutarnjim izgaranjem. Prema alatu za usporedbu Hydrogen Europe, smatra se vrlo obećavajućom opcijom, uglavnom za veće brodove u prekooceanskoj plovidbi. Amonijak je zanimljiv slučaj među opcijama e-goriva, ne samo zato što je jedino gorivo koje ne sadrži ugljik, već i zato što se već proizvodi na globalnoj razini u velikim količinama, što bi moglo ubrzati tranziciju brodarstva prema dekarbonizaciji od 55% CO2 emisija do 2030. godine.

18.12.2020

Green Shipping Expert Group

Dana 16. prosinca 2020. održana je sjednica Ekspertne skupine za zeleno pomorstvo, Green Shipping Expert Group (GSEG), u čijem radu je sudjelovao ravnatelj HUB Mare Nostrum, Sandro Vidas. GSEG skupinu čini četrdeset stručnjaka za provedbu programa Zero Emission Waterbourne Transport  - Pomorski i vodeni prijevoz s nula emisija.

17.12.2020
  • HRVATSKA UDRUGA BRODARA
    MARE NOSTRUM
  • Avenija V. Holjevca 20, 10020 Zagreb
  • + 385 (0)1 6525-370
  • Žiro racun: 2340009- 1100202761
  • IBAN: HR10 2340 0091 1002 0276 1
  • OIB: 32333984326